Un any mes s’ha celebrat la Fira – Exposició internacional
de minerals i fòssils de Millau (França),
al Parc de la Victoria i la Sala de festes (avinguda Charles de Gaulle) durant els dies 21 i 22 de
juliol de 2012. Aquest any s’ha arribat
a la 41ena edició, data que ens dona una idea de la importància i
arrelament que te aquesta fira.
Pels més absorts en aquest món, cal que sàpiguen que el dia anterior a
l’inici oficial de la Fira (en aquest cas el 20 de juliol), és el més
interessant ja que es pot comprar -intercanviar amb alguns majoristes a uns
preus molt competitius i amb uns exemplars força interessants.
La Fira - Exposició, es divideix en tres grans espais:
- La part
del recinte (un pavelló habilitat), on bàsicament es ven.
- La part externa del pavelló (amb taules i carpes habilitades per a l’ocasió), on el principi bàsic es el de l’intercanvi o barata. On el que s’intenta es que en dues parts quedin satisfetes.
- La part més informal i simpàtica de la fira: amb paradetes d’intercanvi muntades als darreres dels cotxes amb taules i cadires de càmping.
- La part externa del pavelló (amb taules i carpes habilitades per a l’ocasió), on el principi bàsic es el de l’intercanvi o barata. On el que s’intenta es que en dues parts quedin satisfetes.
- La part més informal i simpàtica de la fira: amb paradetes d’intercanvi muntades als darreres dels cotxes amb taules i cadires de càmping.
A la Fira, hem pogut trobar minerals, fòssils, aparells
d’òptica i material divers.
Els expositors i aficionats d’intercanvi eren de diversos
orígens: des de francesos, italians, espanyols, belgues, marroquins i altres, arribant ha ser més d’un centenar.
Pel visitant serà bo de recordar que assumeixi l’horari
europeu: obertura oficiosa de la fira a les 8 del matí (la oficial és a les 9)
i tancament a les 7 de la tarda. L’hora de màxima ebullició a partir de les 10
del matí, amb una moviment “frenètic” de caixes i d’anar i venir de gent a la
part informal de la fira.
Se’ns dubte una fira divertida, familiar i a la que cal
tornar.
Millau es famosa a part de la seva fira d’intercanvi, pel
seu pont vehicular més alt del món.
El viaducte de Millau, salva un abisme que arriba a 268
metres en la seva part més profunda i la seva construcció va ser prevista per
satisfer les exigències més altes de perennitat i per resistir a les condicions
sísmiques i meteorològiques més extremes, la concepció del Viaducte té en
compte la necessitat d'un perfecte funcionament durant més d'un segle. Va ser
construït per Eiffage, la mateixa empresa que va construir la Torre Eiffel.
Es diu que quan es condueix per ell, un se sent com si
volés. Aquesta meravella de Foster
& Partners és lleugerament més alta que la Torre Eiffel (18 metres més), es
va trigar tres anys en ser construïda i va obrir les seves portes al públic el
2004.
La coberta està composta de 7 torres i pesa 36.000 tones.
Una sèrie de 7 pals, cada un 87 m. d'alt i un pes de 700 tones, s'adjunten a
les corresponents torres.
Fotos de Eduvigis Moreno.