Horari del Museu: Dilluns a Dijous: 16 a 19 h. - Divendres: 10 a 11 h. i 19 a 21 h. - Dissabtes i Diumenges: Tancat

divendres, 18 de novembre del 2011

Jorgina Jordà: EXPOMINER 2011

Aquest cap de setmana ha tingut lloc la tradicional Fira Expominer, això sí, en un nou lloc al pavelló 1 al costat de la plaça Espanya, cosa que ha fet que s’estigués més còmode inclús a les hores de més visitants.

A més dels estands de minerals hi ha hagut moltes activitats:
Espai Viu la Geologia: organitzat per la Facultat de Geologia de la Universitat de Barcelona, l’Institut de Ciències de la Terra “Jaume Almera” del CSIC i l’Institut Geològic de Catalunya.


 
Aquí em van respondre diverses preguntes sobre geologia de manera molt didàctica. Tot completat amb panells i regals entre els quals un mapa geològic de Catalunya. Espero que amb tanta dedicació despertessin alguna vocació entre els més joves.


A destacar la vitrina amb mostres de l’illa de El Hierro


La fotografia i els minerals: Les diferents tècniques fotogràfiques per conèixer totes les cares d’un mateix mineral; demostracions de macrofotografia; projeccions temàtiques sobre mineralogia amb imatges i filmacions; observació de microminerals i taller de fotomicrografia a través del microscopi. Tot això organitzat pel Grup Mineralògic Català (GMC).




Com sempre, amb molt èxit, en Joaquim Callén va donar unes lliçons per començar a gaudir del món de la fotografia de minerals, amb consells bàsics com la il·luminació, obertura del diafragma, fons, quina part es vol destacar… tot molt interessant.


• Els cristalls d’or de Veneçuela: Exposició fotogràfica a càrrec de Joaquim Callén.





 
I ara una petita crònica de la Fira amb alguns minerals i estands que em varen cridar més l’atenció, pels anys que fa que els conec i en sóc seguidora i també perquè solen portar minerals de Catalunya, cosa que sempre agraeixo.


Just a l’entrada es trobava l’estand més famós de la fira on per fi vaig poder mirar amb tranquil·litat (perquè era aviat i després és sempre molt ple) totes aquelles capsetes on sempre hi ha coses espectaculars i novetats. He de destacar i agrair les explicacions que em van donar d’alguns minerals i que em donessin facilitats per fer fotos ja que aquest any hi havia estands que no ho permetien, després vaig anar a veure un altre estand on hi havia minerals catalans de llocs on ja no hi queda res però, tot i ser aviat, molts ja havien volat.

Seguint el passadís vaig trobar un bon amic que tenia tot l’estand molt ben presentat i il·luminat, i en un costat tenia microscopis amb els quals es podien observar micros, per alguns un món encara desconegut.

Finalment em vaig aturar en un dels pocs estands que tenien fòssils. Cal dir que aquest any sembla, segons ens van dir alguns aficionats, que n’hi havien menys que en altres fires i més bijuteria, cosa inevitable i comprensible ja que crec que gairebé mou més vendes que els minerals,a més, com que la fira tenia més espai, a mi no em van molestar.
Una altra parada obligada: la del GMC on es poden adquirir revistes, llibres i passar una bona estona amb els amics i companys de sortides. També cal destacar la presència dels companys del ICMGP, amb ànims i bon caliu.


I com sempre… el temps se’m passa volant i em toca còrrer per no deixar-me cap estand, cosa que acaba passant. Sort que entre tots els qui anem es comenta i repassa, més tard, tot el que s’ha vist a la Fira.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada