dimecres, 25 de juliol del 2012

Eduvigis Moreno: Exposició internacional de minerals i fòssils de Millau (França)


Un any mes s’ha celebrat la Fira – Exposició internacional de minerals i fòssils de Millau (França),  al Parc de la Victoria i la Sala de festes (avinguda  Charles de Gaulle) durant els dies 21 i 22 de juliol de 2012. Aquest any s’ha arribat  a la 41ena edició, data que ens dona una idea de la importància i arrelament  que te aquesta fira.



Pels més absorts en aquest món, cal que sàpiguen que el dia anterior a l’inici oficial de la Fira (en aquest cas el 20 de juliol), és el més interessant ja que es pot comprar -intercanviar amb alguns majoristes a uns preus molt competitius i amb uns exemplars força interessants.
La Fira - Exposició, es divideix en tres grans espais:
   - La part del recinte (un pavelló habilitat), on bàsicament es ven.
   - La part externa del pavelló (amb taules i carpes habilitades per a l’ocasió), on el principi bàsic es el de l’intercanvi o barata. On el que s’intenta es que en dues parts quedin satisfetes.
   - La part més informal i simpàtica de la fira: amb paradetes d’intercanvi muntades als darreres dels cotxes amb taules i cadires de càmping.





A la Fira, hem pogut trobar minerals, fòssils, aparells d’òptica  i material divers.
Els expositors i aficionats d’intercanvi eren de diversos orígens: des de francesos, italians, espanyols, belgues,  marroquins i altres,  arribant ha ser més d’un centenar.

Pel visitant serà bo de recordar que assumeixi l’horari europeu: obertura oficiosa de la fira a les 8 del matí (la oficial és a les 9) i tancament a les 7 de la tarda. L’hora de màxima ebullició a partir de les 10 del matí, amb una moviment “frenètic” de caixes i d’anar i venir de gent a la part informal de la fira.
Se’ns dubte una fira divertida, familiar i a la que cal tornar.

Millau es famosa a part de la seva fira d’intercanvi, pel seu pont vehicular més alt del món.
El viaducte de Millau, salva un abisme que arriba a 268 metres en la seva part més profunda i la seva construcció va ser prevista per satisfer les exigències més altes de perennitat i per resistir a les condicions sísmiques i meteorològiques més extremes, la concepció del Viaducte té en compte la necessitat d'un perfecte funcionament durant més d'un segle. Va ser construït per Eiffage, la mateixa empresa que va construir la Torre Eiffel.



Es diu que quan es condueix per ell, un se sent com si volés.  Aquesta meravella de Foster & Partners és lleugerament més alta que la Torre Eiffel (18 metres més), es va trigar  tres anys en ser construïda  i va obrir les seves portes al públic el 2004.

La coberta està composta de 7 torres i pesa 36.000 tones. Una sèrie de 7 pals, cada un 87 m. d'alt i un pes de 700 tones, s'adjunten a les corresponents torres.
Fotos de Eduvigis Moreno.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada